9 Ağustos 2012 Perşembe

POSİTİONİNG _ 3. ÖDEV




Hepimiz aynı şeye bakarız fakat farklı şeyler hisseder ve düşünürüz. Çoğu zaman ise bize ilginç gelen, farklılığı olan şeyler aklımızda kalır. Markalar ve müşteriler arasındaki iletişimde hep bu noktadan başlar. Bir marka müşterinin kafasında farklı bir konumda olmayı hedefler. Aynen bu resimde olduğu gibi. Puzzle'ın parçaları aynı olmasına rağmen insan ondaki farklılığı yakalar ve zihnine öyle yerleştirir. Aynı ürün pazarındaki bütün markalar aynı şeye hizmet verirler. Müşteri ise o markadaki farklılığı hissedip ona sahip olmak, o markanın kendisine bir şekilde hizmet etmesini ister. Marka onun beyninde farklı bir yerdedir artık. Bu yüzden her marka kendi farkındalığını kendi yaratmak ve bunu da iletmek zorundadır. İnsanları yarattığı simgelerle vurmak markalar için çok önemli bir durumdur aslında. Çünkü markanın adı geçmese bile markanın bir insanın aklına gelebilmesi önemlidir. Bu marka için başarının anahtarıdır. Başarı ancak böyle gelir. Birçok marka bunu iyi bir şekilde yapabilmektedir. Aşağıdaki resimde bunu çok iyi anlatan bir örnek olduğu için paylaşmak istedim. İnsanlarımıza ''apple'' dediğimizde 7'den 77'ye çoğu insanın aklına yediğimiz elmadan daha önce hemen ıssırılmış elma simgesi aklına geliyor ise bu bir başarıdır. Bu markada  zaten amacına ulaşmış, büyük kitleler tarafından benimsenmiştir.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder