31 Ağustos 2012 Cuma

MARKET STRATEGY _ 7. ÖDEV

   

      HERMES; İsteyen herkesin sahip olamadığı, almak için en az bir sene sırada beklenilen ÇANTA markasıdır. Markanın satış stratejisi ise: ''Çok paranın ve eğitimli müşterilerin olduğu yerde mağaza açma.'' Bu yüzden çok fazla mağazası yoktur. Exclusive Market örneğidir. Türkiye'de Maçka da mağazası bulunmaktadır. Mağazadaki her ürünü de kolaylıkla alabilmeniz mümkün değildir: hem fiyat açısından, hemde sipariş üzerine alabiliyor olmanızdan. Çantanın büyüklüklerine göre fiyatları değişse bile normal bir boyda çantaya sahip olmak isterseniz yaklaşık olarak 20 bin doları gözden çıkarmanız gerekiyor.


      Dünya çapında tanınan ve hepimiz bildiği bir maka olan GUESS'in satış stratejisi: Selective Market' tir. Türkiye de genelde büyük şehirlerde bir kaç mağazası bulunmaktadır. Çok sık mağazalarına rastlamamız pek mümkün olmaz. Daha çok gelir seviyesi biraz daha yüksek kitleler tarafından tercih edilir.


     Türkiye de bir çok şehirde karşımıza çıkan HOTİÇ, yaklaşık olarak 85 tane mağazası bulunan köklü firmalardan birisidir. Günümüzde kolay ulaşılabilir ve herkeste görebileceğimiz bir marka haline gelmiştir. Gerek fiyatları, gerekse bir çok yerde bulunan mağazalarıyla her insanın bu markayı kullanabilmesine olanak sunuyor. Bu yüzden firmanın stratejisini Intensive Market olarak değerlendiriyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder