23 Ağustos 2012 Perşembe

PACKAGING _ 5. ÖDEV


         Süt rafları arasında, bir anda böyle bir ürünle karşılaşsak ne hissederiz? Mutlaka bir kere de olsa önce dikkatle bakar, elimize alıp inceleriz. Sonra ya merakımızdan bir tane alır yada aklımızın bir köşesine yerleştiririz. Çünkü bu ürün diğerlerinden çok farklı gelmiştir bize. Bu ''Süt Şişesi'' daha önce karşılaşmadığımız, dikkatimizi çeken tamamen tasarım odaklı bir ürün paketi değil mi :) Hem çok eğlenceli, hem de bir o kadar yaratıcı. Sanki bir ineğin memelerinden siz sağıp, içiyormuşsunuz hissini veriyor. Ambalaj: ''Size sunduğumuz bu ürün; O kadar doğal ve taze ki bu ürünü mutlaka almalısınız.'' diyor size.  İşte bu yüzden; satışları arttırabilmek, akılda kalıcı olan bir marka haline gelebilmek için ambalaj önemlidir. Biz insanlar kimi zaman kutusunu beğendiğimiz için -işimize yaramasa yada ihtiyacımız olmasa bile- alabiliyoruz. Bu yüzden markalar bizim ürünle aramızda ilk görüşte bir etkileşim olmasını istiyorlar. Bunu da sağlayabilmek için ambalajı kullanıyorlar. Günümüzde bir ürünün ambalajı onu koruyan bir katman değil; insanların aklını, kalbini çelen, ürünü tamamlayan bir tasarım elemanıdır. Ve diğer ürünler arasından bizim o ürüne yönelmemize sebep olur. Tüketiciyi önce görünümle etkile, arkasından kaliteni sun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder